o

o

maanantai 21. maaliskuuta 2016

Rasvaprosentti ja tilannepäivitys

Kävin viikonloppuna Tampereella treenailemassa ja valmentajan silmien alla tarkasteltavana. Pääsin myös pihtien väliin, eli mitattiin pihdeillä meikäläisen rasvaprosenttia. Rasvaprosentti keikkuu nyt siellä 8,5% hujakoilla. Kisoihin on aikaa himpun verran vajaa 4 viikkoa ja vielä pitäis nipistää milli tuolta ja milli sieltä. Sain viikonlopulle vielä viimeisen ison tankkauksen ja sitten seuraavat pari viikkoa rytistelläänkin aika rankasti. Tavoitteena seuraaville viikoille on nipistää ne uupuvat millit, jotta rasvaprosentti olisi suht samalla tasolla kuin viimeksi eli sinne 7,5% tienoille.




Koska mun vahvuus kisoissa on se, että mut saadaan ajettua niin himskatin kireeksi, niin täytyyhän se yrittää nytkin hyödyntää tämä valttikortti! Tietyllä tapaa pihtimittauksen tulos oli mulle huojennus, mutta samalla myös hyvä motivaattori. Oli huojentavaa kuulla, että hyvässä vaiheessa ollaan ja kunto on nyt jo kireissä lukemissa. Mutta koska omalla kohdallani pystytään vielä alhaisempaan rasvaprosenttiin, niin minua motivoi myös se, että vielä on himpun verran tekemistä! Haluan nirhaista ne viimeiset millit pois ja olla kireä kuin rusina!

Ruokailuihin tehtiin pikkaisen muutoksia, joiden myötä toivottavasti tuloksia alkaa tulemaan. Treenimäärät ovat edelleen samat. Seuraavat 2 viikkoa tulevat olemaan tiukat ja varmaankin jo viikonloppuna alkaa pääkoppa murentua. Nyt ei auta muu kuin zempata ja pitää reipasta tahtia yllä. Mua todella motivoi, että vielä pitää muutama milli saada nirhaistua. Nyt vaan rytistellään pääsiäisen yli ja katsellaan, kun muut mussuttaa suklaamunia. Ei mun onneksi herkkuja edes tee mieli. Enemmänkin se on sellaista perus kunnon kotiruokaa, jota mieleni tekee, jos nälkä kalvaa.




Niin ja sitten tosiaan tosta eilisestä tankkauspäivästä. Olin niin onnellinen, kun sain ton tankkauksen. Vaikka tiesinkin, että se on viimeinen kunnon mussutus ennen kisoja, niin olin ihan super onnellinen. Hieman haikeaahan se oli kun tiesin, ettei enää tipu tankkauspäiviä ennen kisapäivää. Mutta samalla se oli sellainen iso merkkipaalu. Se tarkoittaa, että mulla on edessä viimeiset koitokset. Kisat on jo niin lähellä, ettei tasaiseen tahtiin tipahteneille tankkauspäiville ole enää tilaa ohjelmassa. Nyt painetaan mimmin kroppa viimeistelyä vaille valmiiseen kuntoon! Hurjaa! En voi käsittää, kuinka nää päivät ja viikot vaan hupenee.

Tää dieetti on ollut yhtä vuoristorataa ja kohta tää huviretki tulee päätökseen. Oikeesti, nyt pitää alkaa liimailemaan kiviä biksuihin ja oikeasti varmistaa, että kaikki kisavalmistelut alkaa olla kondiksessa!


 

Joo mutta siitä eilisestä tankkauksesta vielä sen verran, että mulle iski taas se kova päänsärky iltapäivän vaihtuessa iltaa kohden. Ekana tankkauspäivänä päänsärky jatkui yöhön asti, mutta tällä kertaa se onneksi lievittyi ennen nukkumaan menoa. Yleensä tankkauspäivät on pyhitetty syömiselle ja levolle, mutta eiliselle mulla oli jäljellä vielä aerobista, niin kävin salilla harrastamassa kevyttä hölkkää ja pyöräilyä.




Illan tullen väsymys alkoi painaa ja simahdinkin mukavasti hiilaripöhöisenä unten maille. Yö oli jälleen kerran hikinen, kun aineenvaihdunta kävi hiilihydraattiannostuksen vuoksi kierroksilla. Tänään alkoi tämä uusi mukaeltu ruokavalio. Jos jotain ilonaiheita ja sellaisia tämän hetken ruokavaliosta löytyviä timantteja etsin, niin mulla on edelleen ns. "kitupäivinä" rakastamani Quest bar-patukka ja joka neljäs päivä saan syödä yhden banaanin! Joo-o, banaanin! <3 Että enköhän mä ton proteiinipatukan ja banaanin voimin kestä seuraavat viikot! :D Ja vielä ihan varmuuden vuoksi, ettei joku nyt luule siellä ruudun takana, että elän pelkällä banskulla ja proteiinipatukalla, niin nämä on ne viimeisten kisadieetti viikkojen ruokavalion timantit, jotka todella tulee ilahduttamaan mua päivittäin! :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti