o

o

tiistai 23. helmikuuta 2016

Hiilaritankkaus

Sain viime viikonloppuna vihdoinkin tankata hiilihydraatteja! Dieettiä oli takana 7 viikkoa, joten tankkaus tuli kropalle ja etenkin mun psyykkeelle todella tarpeeseen. :D Joku voi nyt ihmetellä mikä on tankkauspäivä ja saako silloin vetää ihan mitä tahansa herkkua.

Tankkauspäivä ja cheat meal on kaksi eri asiaa. Tankkauspäivänä syödään runsaasti hiilihydraatteja, mutta ainakin mun kohdalla kohtalaisen puhdasta ruokaa. Okei riisipiirakat ja jäätelö ei oo ehkä clean eating, mutta paljas riisi ja maustamaton kana on. Cheat meal on se ateria jolloin vedetään mättöä ja kalorit on kaakossa. Vaakaa ei tarvita ja ateriassa saattaa olla rasvaa, hiilarii tai jopa sokeria! :D

Molemmissa ideana on se että saadaan aineenvaihdunnalle kunnon buusti. Tankkauspäivät tapahtuu dieetillä ja cheat mealit off-kaudella. Mutta tankkauspäivä tarkottaa ainakin mulla sitä, että kaikki ruoka kuitenkin punnitaan. Anyway, pistetään hiilaria kroppaan vähän niin kuin bensaa liekkeihin. Vähän niin kuin se bensa roihahtaa niin tässä tapauksessa vedetään sitä hiilihydraattia ja kroppa ottaa siitä aineenvaihdunnalle kunnon buustin. 


Tankkauspäivän aamupala.





Mä todella nautiskelin kaikki 6 ateriaa tankkauspäivänä. Aika samalla kaavalla mentiin, kuin mitä viime kesän tankkauspäivinä. Se sopii mulle, koska rakastan niitä riisipiirakoita! :D Viime kisojen jälkeen mulle tuli ehkä riisipiirakka kyllästyminen, mutta 7 viikon dieettikärvistelyn jälkeen maistui kyllä mikä vaan. :D 

Ja söin hedelmiä ekaa kertaa 7 viikkoon. Ja tiedättekö mitä. Se oli ihanaa! :D



Sellainen ikävä juttu mulla kuitenkin tuli, että iltaa kohden mua alkoi särkemään päätä ihan kamalasti. Ja se herätti mun huomion, koska mua ei koskaan särje päätä! Tai no siis ihan super tosi harvoin. Päänsärky on mulle niin kuin harvinaisuus. No tämä hedari oli ihan järkyttävä. Ihan kamala. Join lisää vettä jos se olisi auttanut (niin kuin yleensä auttaa). 

No söin sitten illan viimeistä ateriaa (jäätelöä!!!) ja se tuntui jotenkin viilentävän päänuppia. Jäätelökään ei vienyt mun päänsärkyä pois ja huomasin, että mua väsytti ihan vietävästi. Simahdin sänkyyn ihan hetkessä ja nukuin kuin tukki päänsärystä huolimatta.


Jäätelöä ja mansikkahilloa, mmm...


Kolmelta yöllä heräsin ihan hikisenä. Ei muuta kuin paita vaihtoon ja takaisin unten maille. Tässä hyvä esimerkki siitä, kuinka hiilari teki tehtävänsä ja aineenvaihdunta kiihtyi. (Ja sen seurauksena hikoilu.)

Aamulla päänsärky oli poissa ja olin todellakin nukkunut sikeästi. Pohdiskelin sitten tätä harvinaista ja harvinaisen kovaa edellisillan päänsärkyä ja päädyin siihen, että niillä hiilareilla oli jotain tekemistä sen kanssa. No valmentaja sitten vähän selvensi asiaa. Kuten tiedämme hiilihydraatti sitoo nestettä. Olin koko päivän puputtanut hiilaria enemmän kuin mitä kroppa on nyt tottunut ottamaan vastaan. Nesteitä oli kertynyt ja tämä puolestaan saattoi aiheuttaa verenpaineen nousun. Ihan loogista. Ihmeellistä miten se kroppa tosiaan toimii. Yritin muistella oliko mulla viime kesänä tankkauspäivinä päänsärkyä ja hämärä mielikuva olisi, että saattoi ollakin. 

No se siitä, mysteeri selvitetty! ;D 


Viikonloppuna ehdin syömisen ohessa hiomaan lavaesiintymistä ja i-kävelyä.


Kerta kaikkiaan oli kyllä kiva päivä. Saa nähdä onko varaa tankata enää kertaakaan, mutta se ei oikeastaan mua niin haittaa, vaikken saisikaan enää toista tankkauspäivää dieetillä. Tämä yksikin tankkaus teki niin hyvää mun mielelle ja antoi sellaista toivoa. :D Mutta totta kai toivon, että kunto etenee hyvää vauhtia ja että olis varaa tankata hiilareita vielä toistamiseen. :) 

Mut joo, täällä jatketaan kovaa treeniä ja palattiin ihan iloisesti ruokarutiinien pariin! :)


Hedelmäsalaattia! <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti