o

o

keskiviikko 7. lokakuuta 2015

One last week goes on...

Viimeinen viikko vaan hupenee! "Kituviikon" eli tyhjennysviikon viimeiset päivät olivat yhtä taistelua, kun nälkä oli niin kova. Tänään alkoi jälleen hiilarien syöttö lihaksiin. Olen nauttinut joka suupalasta ja ateriat ovat kadonneet kropan uumeniin niin vauhdilla, etten ole ehtinyt pahemmin valokuvaamaan niitä. Ruokavalio koostuu viimeisien päivien aikana lähinnä riisistä, kaurapuurosta, riisikakuista, valkuaisista, banaanista ja broilerista.




Viimeksi kävi ihan samoin, että vihoviimeiset päivät vaan hujahtivat ohitse. Nyt tuntuu samalta. Joka päivä täytyy tehdä jotain tai valmistella jotakin. Eväiden teko vie toki aikaa. Eilen meinasi käpy palaa ja epätoivo iskeä, kun keittiövaa'asta loppui patteri. Äkkiä rynnin kauppaan ja tilanne pelastautui. Kohtuuttomalta takaiskulta tuntui myös se, kun aamupala-valkuaiset unohtuivat töihin lähtiessä jääkaappiin. Onneksi kaikki muut eväspurnukat olivat mukana, joten ei sentään täytynyt selviytyä työpäivää ihan ilman murkinaa.


Hehkeä annoskuva. :D Maku sitäkin parempi!


Loppujen lopuksi nuo ruoka-kriisit ovat niin mitättömiä. Ei se maailma siihen kaadu, että kananmuna hajoaa kesken tarkan keltuaisen erottelun. Mutta tällä hetkellä tuntuu, että ajatukset pyörivät niin paljon ruuan ympärillä, että tuollaiset pienet jutut saavat aivan liian suuret mittasuhteet.

Palelu on ollut viime päivinä todella voimakasta. Ei välttämättä koko ajan palella, mutta se on jo vähän outoa, että menen huppari ja kollarit päällä nukkumaan. Minä joka en koskaan nuku edes sukat jalassa. Pieni nuha on yrittänyt tunkeutua sotkemaan kisaviimeistelyjä, mutta olen saanut torjuttua sen kohtalaisen hyvin. Yksi valokuvauskeikka ulos täytyi  kuitenkin perua, kun oli niin hurjan kylmä, enkä halunnut riskeerata terveyttä kisojen alla hytisemällä viimassa. Toivotaan, että kroppa kestää vielä muutaman päivän vastustuskykyisenä, niin ei tarvitse nenä vuotavana nousta lavalle.





Kisojen aikataulu näyttää tällä hetkellä siltä, että junnujen vuoro on heti sunnuntaiaamuna. Hiukan jännittää, miten ehditään ja onnistutaan levittämään kaikki värikerrokset. Levittäminen sinänsä on aika nopsaa hommaa, mutta se puolen tunnin tai 45 minuutin kuivattelu vie oman aikansa... Värien läträys tosin alkaa jo lauantaina.

Viime kerrasta oppineen en aio tehdä sitä virhettä, etten juo heti kisojen jälkeen. Viimeksi olin niin täpinöissäni lavakokemuksesta, että vasta kotimatkalla tajusin aloittaa kunnolla juomaan. Nyt varaan vielä isomman vesipullon mukaan!

Tuntuu niin käsittämättömältä, että viikon päätyttyä kisaurakka on ohi. Jyväskylän jälkeen nostin omia tavoitteitani Lahden kisojen suhteen, mutta olen kuitenkin tyytyväinen kävi miten kävi. Tai no helppohan se nyt on sanoa, että tulen olemaan tyytyväinen. :D Mutta joka tapauksessa mun täytyy muistaa, että työ ei ole ollut turhaa ja olen saanut tästä projektista niin paljon ajatuksia loppuelämää varten oli tulos mikä tahansa. Kisoihin valmistautuminen on koulinut mua tasapainoisempaan liikkumiseen ja auttanut nauttimaan myös herkuista. Sunnuntaina jos koskaan olen kyllä kisojen jälkeen ruokani ansainnut! :D Ja mikä parasta, saan syödä vatsan kunnolla täyteen.



Oikeasti nämä vikat viikot ovat olleet haastavimmat. Kroppa haluaa päästä palautumaan samoin mieli. Viime viikolla näin älyttömästi unia, joissa söin jouluruokaa, korvapuustia, mansikoita ja kermavaahtoa ja yhdessä unessa olin menossa Arnoldsille, mutten valitettavasti ehtinyt ennen unen päättymistä... Ruoka on todellakin ollut mielessä. Monta kertaa päivässä ja näköjään myös yöllä.

Nyt kun todelliset viimeistelyt ovat käynnissä (ihon valmistelu väreihin, hiilarien syönti, kisatarvikkeiden pakkaus...) niin sitä vasta tajuaa, että hitsi vie se on kohta taas menoa! Oikeasti sunnuntaiaamuna on lavashown aika! On alkanut jännittämään. Jännnityksestä ja pikku stressistä on kielinyt myös yöheräily. Olen ollut onnekas ja saanut nukuttua yöni pääsääntöisesti sikeästi. Mutta viime yönä heräsin. Minun täytyy pyrkiä iltaisin mahdollisimman stressittömään fiilikseen, niin tällöin saan nukuttua aamuun asti. Olen nimittäin huomannut yhtäläisyyden näiden hyvin satunaisten yöheräilyjen välillä ja se on juurikin se, että olen illalla stressannut vielä jäljellä olevia asioita ja jännittänyt kisoja.




Huomisen päivän eväät on nyt pakattu ja lupaan, että valkuaiset lähtevä tällä kertaa mukaan! :D Päivän ateriat on syöty ja iho on kuorittu ja rasvattu. Olo on aika levollinen, joten tänä yönä varmaan nukutaan hyvin. Aamu alkaa sitten reippailulenkillä pirteässä syyssäässä. Kaksi työpäivää enää ja sitten koittaakin jo perjantaina lähtö Lahteen! :)


2 kommenttia:

  1. Syötkö kisadieetillä kalaa ollenkaan? :) Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä olen syönyt kalaa dieetillä!:) Varsinkin lohta tuli kesällä syötyä paljon. Olen kyllä kaiken kalan ystävä!:) Viimeinen dieettiviikko, eli niin kutsuttu viimeistelyviikko, eroaa muista dieettiviikoista juurikin sen viimeistelevän vaikutuksen takia. Joten viimeistelyviikolla ruokavalio on hieman erilainen perus dieettiviikkoihin verrattuna. Kiitokset tsempeistä!:)

      Poista