o

o

tiistai 17. helmikuuta 2015

Aamureeni tyhjällä mahalla?

Kokeilin tänä aamuna treenaamista ns. tyhjällä mahalla. Tai no lähes tyhjällä. Yön paaston jälkeen huitaisin ainoastaan latausjuoman ja kupin kahvia nassuun ennen salille lähtöä. Pelkkien aminohappojen voimalla rinta-olkapää-pumppi sujui ilman tuskastumista ja nälkää - toisin kuin olin odottanut.

Kuntosalille olen hyvin harvoin lähtenyt aamuisin syömättä mitään. Aamuisin treenaaminen on ok, mutta yleensä mutustan puuron ennen liikuntasuoritusta. Poikkeuksena tietenkin aamulenkit, joita olen tehnyt tyhjällä masulla. (Paitsi etten pahemmin viime aikoina ole lenkkeillyt, hehee!)


Tämänpäivänen olikin eräänlainen testi itselleni. Ja tämä testi yllätti minut positiivisesti. Edellisenä iltana olin täysin varma, että en edes selviydy puntille asti, koska herätessäni minulla on aina tosi kova nälkä. Mutta olin valmistautunut koitokseen hyvin. Olin pakannut kaikki kamat valmiiksi sekä punninut proteiinit ja muut jauheet, jotta pääsisin kotoa mahdollisimman nopeasti salille.

Voisin kuvitella jatkossa suosivani aamuisin pelkällä nestetyksellä treenaamista, mutta vain pienempiä lihasryhmiä. Esimerkiksi isoja lihaksia ja kokonaisvaltaisempia liikkeitä sisältävät jalkapäivät haluan suorittaa tankit täynnä, hyvin ravittuna. Suosittelenkin treenaamaan vasta aamupalan jälkeen, jos kokee sen mielekkäämpänä. Että tällaista kikkailua tänään! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti