o

o

lauantai 23. tammikuuta 2016

Motivaatiota haalimassa

Tänään seikkailtiin taas Tampereelle treenipäivään. Olin odottanut tätä päivää, sillä mulla alkoi viimepäivinä dieetin ruokahimotukset ja muutenkin kaipasin vähän potkua dieettimotivaatioon. Ja sitä motivaatiota mä sainkin tuolta reissulta. On niin piristävää nähdä muita lajin harrastajia ja vaihtaa kuulumisia. Tietenkin treenit vielä siihen lisäksi. Mä treenasin pakaroita, koska ne on sellanen ei mun lemppari treenauskohde. Pitää mennä välillä pois mukavuusalueelta ja treenata niitäkin lihasryhmiä, joiden vääntämisestä ei niin pidä. Olisin niin mieluusti mennyt esimerkiksi olkapääryhmään, mutta ehkä sitten ensi kerralla... :D




Mun piti tehdä vielä intervalli+tasasyke treeni kuntosalin lisäksi, koska dieetti. Ihan kivat loppuhiet sainkin intervallissa. Sitten kipaistiin vähän vaatekaupoille (eli kuolaamassa Better Bodies ja Gazoz pöksyjä :D). Yhdet värikkäät Vestemin trikoot lähti lopulta mun matkaan alerekistä. Ne esittelen varmaan instassa ensi viikolla... Eikös se niin ole, että hyvät harrastus-varusteetkin motivoi harrastamaan... (Ainakin uudet trikoot ovat toimineet mulla joka kerta :D)

Kaiken huhkimisen lopuksi oli vielä yhteisposeeraus harkat. Musta tuntuu, että oon kehittynyt varsinkin etuasennossa. Ei ollut valmentajallakaan mitään valittamista asennoista, että näillä jatketaan. Nyt vaan treenaan asentoja niin paljon, että ne juurtuu mun mieleen ja lihasmuistiin ikuisiksi ajoiksi. :D




Treenijako vaihdetaan takaisin 5-jakoiseksi ja se sopii mulle hyvin. 5-jakoinen on selkeä ja tykkään siitä. Se vaan jotenkin sopii mun kropalle (ja mielelle!) tosi hyvin. Nythän mulla on ollut jonkun aikaa 4-jakoinen ohjelma, jota olen kierrättänyt niin, että kuntosalia tulee joka tapauksessa yhteensä 5 kertaa viikkossa. Niin ja siihen päälle nää dieettiin kuuluvat aerobiset ja intervallit.

Viime viikot olen tehnyt lähes kaikki aerobisetkin sisätiloissa kävelymatolla, koska ulkona on ollut niin tajuttomia pakkasia. Enkä halua sitä flunssaa enää uudestaan. Yritän minimoida sairastelun riskit. :D

Joo viime päivinä on alkanut tulla niitä ruokahimotuksia, eli haikailen tavoittamattomissa olevan ruuan perään. Viime kesänä riisipiirakat oli kovin himotuksen kohde, mutta nyt tekisi mieli ihan perus banskuu, lisää puuroa, leipää ja metukkaa. Ja okei myös ranskalaisia ja ehkä vähän pizzaa ja jos vähän burgeria ja pullaakin...


Hiilaria mulla on kuitenkin useamman kerran päivässä, että ei tää nyt ihan kituuttamista ole. Dieetti on niin korvien välinen juttu, että sitä jotenkin alkaa haluamaan ruokia joita ei pysty nyt vetämään. Kerran meinasin haukata banaanista palan, mutta mun oli pakko pitää tiukka linja. Koska jos lipsun dieetillä jostain nyt, niin sitten saattaa lähteä vähän lapasesta. Itseni tuntien, jos annan luvan ottaa jotain extraa niin sitten sitä kans otetaan. Ja se ei sovi kisadieetille. Mulle on turvallisempaa, kun olen täsmällinen dieetillä. Lupasin itselleni, että kun dieetti alkaa niin en syö leipää tai mitään ylimääräistä. Nyt on 3 viikkoa takana ja 12 edessä. Hei 1/5 jo mennyt! Kun jatkan tiukkaa linjaa niin katsotaan oisko mahkuja pitää tankkauspäiviäkin... (Elättelen ainakin toiveita :D) Ja viime kesän dieettikin oli kurinalainen ja kova ja selvisin siitäkin! Miksen siis nytkin! :)


Käytiin muuten tällä viikolla räpsimässä Tafferin Oton kanssa muutamat kuvat ja mulla on nyt tosi makee Tafferin uusi treenitoppi! Toppi on ollut jo tositoimissa mukana kuntosalilla ja on muuten ihan älyttömän miellyttävää materiaalia! (Ja ihanan värinen, of course! :D) Suosittelen kyllä kaikille aktiivisille treenareille! Kurkkaa Tafferista lisää täältä.



2 kommenttia: