o

o

maanantai 15. kesäkuuta 2015

Mukaan munarumbaan ja isoja päätöksiä

Huh mikä mahtava viikonloppu takana! Oli niin vauhdikas meininki ja hirmuisasti tekemistä koko viime viikkokin, että nyt vasta on aikaa kirjoitella. Perjantaina töiden jälkeen suuntasin suoraan salille jalkoja treenaamaan. Hyvä että ehdin suihkussa käydä, kun piti jo rientää bussiin. En ehtinyt syömään, joten voi sitä naisparkaa, joka istui mun vieressä kun mussutin hyvällä ruokahalulla eväitä... Seuraavana aamuna kävin käppäilemässä Jyväsjärven rannalla ja taas piti joutaa bussiin. Suuntana tällä kertaa Tampere. Tampereella tapasin valmentajan, harjoittelin poseerausta sekä kävin tekemässä suuria päätöksiä.

Bussimatkat taittuivat mukavasti musiikin, maisemien ja eväiden kanssa! :)



Aloitetaan vaikka ihan kronologisessa järjestyksessä. Ekana mulla oli vuorossa bikinipalaveri Biancanevellä. Valitsin Biancaneven siksi, koska halusin jonkun konkari-liikkeen tekevän kisabiksuni, ettei vaan mene plörinäksi. :D Siinä alkuun sovittelin mallikappaleita ja vaikken mikään asiantuntija ole, niin ensimmäinen vaihtoehto osoittautui parhaaksi. Myös myyjä, (joka puolestaan on asiantuntija) oli samaa mieltä.
No sitten se kaikista vaikein päätös, nimittäin väri! Huhheijaa. Olin miettinyt sopivaa väriä varmaan jo heti siitä asti, kun kisapäätöksen tein. Värisektorina mielessä oli pyörinyt pinkki-fuksia-lila -kategoria. Vasta edellisellä viikolla lukuisten kuvien katselujen jälkeen sopiva väri alkoi muodostua. Nyt kun näin liikkeessä olevat vaihtoehdot niin päätös tapahtui yllättävän helposti. Tekisi mieli paljastaa jo väri, mutta jätetäänpä se vielä yllätykseksi...




Seuraavaksi suuntasin valmentajan luo. Kunto on kireä, mutta eipä se haittaa. Korjailtiin mun etuasentoa ja sain siihen hyvin valaisevan vinkin. Musta toi etuasento on muutenkin kaikista haastavin. Hiottiin vielä mun T-kävelyä pose-open kanssa ja nyt tuntuu kuin kaikki palaset olisivat järjestyksessä. Mulla oli jotenkin mielessä sellainen sekamelska toi koko lavaesiintyminen, mutta nyt muodostui selvät raamit. Ihanaa! On jotenkin itsevarma olo, että tiedän mitä teen ja milloin. Isot köriläät (valmentajat :D) oli sitä mieltä, että mun kannattaa esittää etuasento myös lavalla T-kävelyssä. Paketista tuli todella selkeä ja nyt aion tahkoa tuota esiintymistä toden teolla. Luvassa siis toistoja, toistoja, toistoja. ;)

Lämmitin ruuat toimistolla ja nautin aterian ulkosalla.

Muutoksia tuli sekä liikunnan että ravinnon suhteen. Jätettiin multa aamuaerobiset nyt kokonaan pois. Jee! :D Tilalle laitettiin 15min sykkeennosto -treenit. Voin vetää ne puntin jälkeen. Tämä oli hyvä muutos, sillä mulla voi tulla viikossa noin 65km pyöräilyä jos pyöräilen kaikki työ- ja salimatkat. Että onhan noi pyörämatkat ylimäärästä kulutusta. Ja nyt kun on niin tiukat ja niukat ruokamäärät niin ihan hyvä päätös jättää aerobiset pois. Eikä toi aamukävely ehkä niin mun juttu ollut. Katsotaan miten lähtee noi sykevedot pyörimään.

Viikonlopun aamukunto.

Ruokavaliota muutettiin niin, että hiilareita keskitetään enemmän treenin ympärille ja esimerkiksi riisin määrä kasvoi treenin jälkeisellä aterialla. Suurin juttu mulle oli se, että aamupuuro vaihtui munailuun. Ei se puuro kokonaan lähtenyt, mutta sitä saa vain kahtena päivänä viikossa. Mäkin pääsin nyt siihen fitneksen kuuluisaan munarumbaan mukaan. Munaa ja valkuaista aamupalalla. On mulla onneks muutakin kuin munia aamiaisella, ei kuitenkaan pekonia... ;D
Elimistö pystyy ottamaan hiilarit niin nopeasti energianlähteeks niin katsotaan jospa hitaammin pilkkoutuva, proteiinipainotteinen aamupala pitäisi nälkää paremmin loitolla. Ihme juttu, mutta koko viikonloppuna ei tainnut olla nälkä! Tämäkin päivä meni ilman tuskia. Ehkä se onkin vaan aamuvuoropäivät, kun joutuu nousemaan niin aikaisin.

No mutta sitten tehtiin vielä sellaisia kisoja koskevia päätöksiä. Meikä on niin junnu!! Eli ilmoittaudun juniorina ja jos yleinen ja junior sarja ovat eri päivinä (niin kuin aikaisempina vuosina) niin voin kisata sekä lauantaina että sunnuntaina. Huikeeta!

Meikä on iha juniori vielä. :D

Viikonloppu oli todella onnistunut. Asiat tuntuvat selkeämmiltä ja olen taas ihan into piukeena. Oon niin tyytyväinen ja taas kerran niin motivoitunut! Ja mikä parasta: juhannuksena mulla on tankkauspäivä! Ooooooooh, tätä on niin odotettu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti